Ana Sayfa / Eğitim / Reklamcılık Nasıl Bir Bölümdür?

Reklamcılık Nasıl Bir Bölümdür?

Reklamcılık Nasıl Bir Bölümdür?

Bir malın ya da hizmetin, belirli bir miktar para karşılığında gösterim araçlarıyla tanıtım faaliyetlerinin yapılmasına reklamcılık denir. ‘’Halkla İlişkiler ve Reklamcılık’’ olarak ya da yalnızca ‘’Reklamcılık’’ adıyla bölüm isimlendirilir. İletişim fakültelerine bağlı olarak eğitim verilir. Bölüm eğitimi dört senelik bir süreci kapsar.

Anadolu Üniversitesi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Selçuk Üniversitesi, Sakarya Üniversitesi ve Kastamonu Üniversitesi benzer biçimde başlıca üniversitelerde reklamcılık eğitimi verilir. Bölüm sözel puanla talebe alır. Bölümün interaktifliği en mühim özelliklerindendir.

Reklamcılık kısmı, geleceğin kreatif direktörlerini, prodüksiyon ekiplerini ve reklam metin yazarlarını yetiştirir. Bölümün öğrenciye sunmuş olduğu imkanlar oldukça fazladır. Derslerinin zor olmamasının yanı sıra, yaratıcılığın ve görsel zekanın etken kullanılması da bölümün gerekliklerindendir.

Reklamcılık eğitiminde, görsel yetiler geliştirilir. Grafik tasarım, bilgisayar kullanımı ve İngilizce eğitimi oldukça ehemmiyet taşır. Kuramsal bilgilerin pratiğe dönüşmedikçe hiçbir anlam ifade etmediğini kanıtlayan bir meslektir.

Görsel kontakt, kuram, medya planlama, reklamcılık, metin yazarlığı, temel fotoğrafçılık benzer biçimde dersler, reklamcılık bölümünde verilir. Ek olarak üniversitelere bakılırsa değişik seçmeli ders imkanı da vardır.

Yetişim zorunluluğu yoktur. Bundan dolayı rahat benzer biçimde görünse de, aslına bakarsak yetişim yapılması en lüzumlu bölümlerdendir. Sektörü tanımak, sektör içinde yer almak ve pratikte işlerin iyi mi ilerlediğini görmek adına yetişim yapmak şarttır. Bundan dolayı bilhassa üçüncü sınıfın yaz tatili boş geçirilmemeli ve bir reklam ajansında yetişim yapılmalıdır.

Bölüm mezunlarının iş imkanı bulmamaları benzer biçimde bir durum söz mevzusu değildir. Fakat her meslekte olduğu benzer biçimde bu meslekte de kendini yetiştirme oldukça önemlidir. Donanımlı ve yetenekli bir reklamcılık mezunu, hak etmiş olduğu işi bulacaktır. Fakat bölümün iş profilini hususi sektörün oluşturması, çalışanlar ve ajanslar arasındaki sıkıntılı rekabet yarışını tetikler. Bundan dolayı, iyi bir reklam ajansında çalışmak için çaba gösterilmelidir.

Reklam ajansında çalışan bir reklamcılık mezunu, reklam metin yazarlığı yapabilir. Ya da yönetici direktör olabilir. Bunun yanında, reklam ajanslarının fikri görsele dönüştüren sanat departmanlarında da yer alabilirler.

Sanat departmanları, grafikerler ve sanat yönetmenlerinin bulunmuş olduğu departmandır. Bu bölüm, yaratıcı fikrin hayata geçmiş olduğu ve görsel olarak soyuttan somuta taşındığı bölümdür.

Bu habere de bakabilirisiniz

Makine Mühendisliği Nasıl Kazanılır?

Makine mühendisliği günümüzde oldukça popüler mühendislik meslekleri arasında yer almaktadır. Bir çok üniversitenin makine mühendisliği bölümü vardır. Fakat her üniversitenin eğitim ve olanak kalitesi aynı olmamaktadır. Bu nedenle sınav puanına göre bir sıralama ve tercih yapılmaktadır. İyi bir üniversiteden makine mühendisi olarak mezun olmak oldukça önemlidir çünkü getirisi oldukça büyük olur. Örneğin devlet üniversitelerinden özellikle 'teknik' üniversiteler (İstanbul Teknik Üniversitesi, Yıldız Teknik Üniversitesi gibi) mühendislik eğitimini daha iyi vermektedirler. Makine mühendisliği sayısal bir kafa gerektirmektedir. Daha çok erkek mesleği olarak görülse de bu meslekte oldukça iyi kadın mühendisler görev yapmaktadır. Lise eğitiminden sonra üniversite için istediğiniz bölüm 'makine mühendisliği' ise bu yazıyı okumalısınız.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir