Ana Sayfa / Dini Bilgiler / Sahurda Yenmesi Gerekenler
dini bilgiler
dini bilgiler

Sahurda Yenmesi Gerekenler

Sahurda Yenmesi Gerekenler nedir? Ramazan ayının gelmesi ile beraber tok tutan sahur yiyeceklerini sizler için derledik. Ne yersek susamayız diyorsanız uzmanlar tarafınca önerilenleri kaçırmayın.

2018 Ramazan ayı gelmesi ile beraber sahurda yenmesi ihtiyaç duyulan ve sahurda susatmayan yiyecekler hangileridir mevzusu merak edilmeye başlandı. Uzmanlar tarafınca da belirtildiği suretiyle, her Ramazan ayında olduğu şeklinde bu Ramazan ayında da, daha sıhhatli ve kolay tutulması açısından sahurda bilhassa de susatmayan ve tok tutan besinlerin tüketilmesinde büyük faydalar bulunduğunu belirtmekte yarar görmekteyiz.

İşte Sahurda Yenmesi Ihtiyaç duyulan Besinler

Çavdar Ekmeği

Bilhassa uzun süreçli olarak tok tutma özelliği yardımıyla, Ramazan ayı süresince sahurlarınızda keyifle tüketebileceğiniz yararlı ve tok tutucu gıdalardan olan çavdar ekmeği, ek olarak bağırsak sağlığı korunmasında da mühim bir rol üstlenmektedir. Bu sayede, sahurlarınızda beyaz ekmek yerine çavdar ekmeği tüketmenizi tavsiye etmekteyiz.

Çörekotu

Son yılların en fazlaca tüketilen ve genel sıhhat açısından birçok yararları bulunan gıdalardan kabul edilen çörekotu, tok tutucu hususi durumunun yanısıra mide problemlerine da yararlı olması yardımıyla orucun daha kolay ve sıhhatli geçirilmesi açısından ehemmiyet taşımaktadır. Bu sayede sahurlarınızda tercihiniz doğrultusunda salatalarınızda çörekotu da bulundurabilmektesiniz.

Susuzluğu önleyen besinler nelerdir

Susuzluğu önleyen besinler nedir

Avokado Ve Muz

Ramazan ayı süresince sahurlarınızda ek olarak meyve tüketiminde de bilhassa sahurda ne yemeli avokado ve muzu tercih etmenizi tavsiye etmekteyiz. Tok tutucu özelliği yardımıyla sıhhatli ve zahmetsiz oruç açısından sahurda ne yemeli mevzusunda bu her iki görkemli meyveden 1 tane tüketmeniz yeterlidir.

Zeytin

Ramazan sahurlarınızın olmazsa olmaz gıdaları içinde yer edinen zeytin, bilhassa tok tutucu özelliği yardımıyla, oruç süreci süresince tok kalmanızı desteklemektedir. Bu sayede, sahurlarınızda tuzsuz zeytin tüketmenizde yarar bulunmaktadır.

Tok tutan yiyecekler nelerdir?

Tok tutan yiyecekler nedir?

Yoğurt

Sahurda Yenmesi Gerekenlerin önderlik yapar. Ramazan ayı süresince sahurlarda hangi tok tutan gıdalardan tüketmeliyim sorusuna, yoğurt besini tüketebilmektesiniz şeklinde yanıt sunabilmekteyiz. Tok tutucu hususi durumunun yanı sıra, uyku standardını de yükselten yoğurt ek olarak içine bir miktar oranında tarçın ilave ederek kan şekerinizin dengelenmesini de sağlayabilmektesiniz.

Yumurta

Ramazan ayı süresince rahat sahurlarınızda tüketmeniz ihtiyaç duyulan tok tutucu gıdalardan biri de yumurtadır. Sahanda yada rafadan tüketebileceğiniz 1-2 tane taze yumurta yardımıyla sıhhat bir Ramazan süreci geçirebilmektesiniz.

Peynir Ve Süt

Protein bakımından oldukça varlıklı bir içeriğe haiz olan ve tok tutan besinler özelliğe haiz olması yardımıyla sahurlarınızda tüketebileceğiniz besinler sıralamasında yer edinen peynir ve sütten bir miktar oranında tüketmenizi tavsiye etmekteyiz.

Kuru Fasulye

Ve şimdi de Ramazan sahurlarının en gözde yemeği olan kuru fasulye hakkında bilgiler sunalım. En sıhhatli baklagiller içinde yer alması ve tok tutması yardımıyla Ramazan sahurlarınızda yalnızca 1 orta boy porsiyon oranında kuru fasulye yemeğinden tüketmeniz yardımıyla tüm gün tok kalabileceğinizi belirtmekte yarar görmekteyiz.

Sağlıklı oruç tutma nasıl olur?

Sıhhatli oruç tutma iyi mi olur?

Sıhhatli Ramazan İçin Dikkat Edilmesi Gerekenler

  • Sıhhatli bir Ramazan süreci açısından bilhassa et ve süt ürünlerinden, sebve meyve ürünlerinden ve tahıl familyasından minimum bir ürün sofranızda bulundurmanızı tavsiye etmekteyiz.
  • Gece saatlerinde yiyecek tüketmemeniz ve imsak vakti öncesinden Ramazan sahurunuzu yapmanızı tavsiye etmekteyiz.
  • Sıhhatli bir oruç süreci için sahura kalkmadan kesinlikle oruç tutmamanızı tavsiye etmekteyiz.
  • Sıhhatli sahur açısından abur cubur ve telaşlı davranmaktak uzak durun.
  • Sahurunuzda yağlı yemekler ve tatlı türleri yemekler yerine, kahvaltı çeşidi yiyeceklerden tüketmenizi tavsiye etmekteyiz.

Sahurda Yenmesi Gerekenler için bu sayede sıhhatli bir Ramazan orucu süreci geçirebilmekte ve bununla birlikte başlı başına bir yakarma türü olması yardımıyla ek olarak sahura kalkarak da sevap elde edebileceğinizi belirtmekte yarar görmekteyiz.


Bu habere de bakabilirisiniz

dini bilgiler

Kıyametin Büyük Alametleri Nedir?

Kıyametin büyük alametleri nelerdir? Yüce Rabbimiz tarafından yüce kitabımız Kuran-ı Kerim'de de buyurulduğu üzere kıyametin küçük ve büyük alametleri bulunmakta olup, ilk olarak küçük alametler ve sonrasında ise büyük alametler yeryüzünde zuhur edecektir. 

Bir Cevap Yazın

CLOSE
CLOSE