Ana Sayfa / Eğitim / Tarih Nasıl Çalışılır?

Tarih Nasıl Çalışılır?

egitim

Tarih Nasıl Çalışılır?

 

 

 

Tarih Nasıl Çalışılır?

Tarih dersleri bir çok öğrencinin korkulu rüyası haline gelmiştir. Bu korkuda birçok unsur etkili olabilmektedir. Sadece tüm dersler, tertipli bir emek harcama ve disiplinli bir emek harcama programı yardımıyla kolay hale gelebilir. Tarih dersine iyi mi emek vermesi gerektiği mevzusunda doğru emek harcama şekilleri kullanan öğrenciler de bu dersin imtihanlarından başarı göstermiş olabilmektedir.

Üniversiteye hazırlık sınavlarında da KPSS’de de tarih, adayların en oldukça zorlandığı derslerin başlangıcında geliyor. Bu yazıda Tarih dersine iyi mi çalışılması gerektiği mevzusunda işe yarayacak mühim detaylara yer verilmektedir.

Tarih dersine karşı önyargılar kırılmalı

Ilk olarak tarih dersini öteki derslerden ayıran en mühim farkı iyi özümsemek gerekmektedir. Tarih dersinin mevzuları bunaltıcı ve korku duyulan mevzular olarak görülmemeli aksine bugüne ve yarına ışık tutan bilgiler olarak düşünülmelidir.

Öteki derslerin aksine tarih dersinin mevzuları gözlemden ve deneyden uzaktır; bulgu ve belgelere dayandırılarak kronolojik sırayı takip eder. Tarih dersine bu özellikleri göz önünde bulundurularak yaklaşıldığında başarı göstermiş olmanın önündeki engel kaldırılacaktır.

Tarih dersi, not alarak çalışılmalı

Tarih dersi, ders esnasında oldukça iyi dinlenmelidir. Eylemsiz dinleyici değil etken dinleyici olunmalı ve her mühim detay not alınmalıdır. Tarih dersine çalışmaya başlamadan ilkin dersi dinlerken tutulan bu notlar düzenlenmeli ve yine okunarak bilgiler tazelenmelidir.

Zamanı mevzularla ilgili oldukça kitap okumak da tarih dersinin mühim bir parçasıdır. Ders kitaplarının haricinde tarih mevzularını destekleyen kitaplarla da emekler desteklenmelidir.

Tarih dersi, harita üstünden çalışılmalı

Harita üstünden emek harcama yalnız coğrafya dersinde değil tarih dersinde de oldukça önemlidir. Tarih dersini çalışırken zamanı haritalardan da faydalanılmalıdır. Böylece zamanı mevzular zihinde canlandırılan soyut vakalar olmaktan çıkacak daha somut bir hal alacaktır.

Tarih mevzuları, ara verildiğinde unutulmaya yatkın bilgiler olduğundan tarih dersi çalışırken uzun aralar verilmemelidir. Günlük, haftalık ve aylık programlar yapılarak tarih konularının devamlı yine edilmesi sağlanmalıdır. Böylece bilgiler zihinde daha kalıcı hale gelecektir.

Çalışılan her mevzuyu pekiştirmek adına o mevzuyla ilgili bolca sual çözümü tarih dersi için de geçerlidir. Çalışılan mevzunun derhal arkasından çıkmış sorular da dahil bolca sual çözümü yapılmalıdır.

Tarih, ezber değildir

Tarih dersi çalışılırken meydana getirilen yanlışların başlangıcında mevzuları ezberlemek gelmektedir. Oysa tarih dersinde ezberden kaçınılmalıdır. Vakalar arasındaki niçin – netice ilişkisi kurulnmalı, sual çözerken sual kökü en doğru şekilde yorumlanabilmelidir. Bunun yanında harita üstünden de ne olursa olsun emek harcama yapılmalıdır. Tüm bunlar ezbere gerek duyulmasını önleyecektir.

OKUDUYSANIZ yada IZLEDIYSENIZ PAYLAŞIN LÜTFEN HERKES OKUSUN ve IZLESIN.

Bu habere de bakabilirisiniz

Biyoteknoloji Nasıl Bir Bölümdür?

Dünyadaki gelişmelere bağlı olarak birçok yeni farklı alan ve dallarda eğitilmiş kişilere ihtiyaç ortaya çıkmıştır. Bu ihtiyaçların karşılanması için üniversitelerde yeni bölümler açılmıştır. Biyoteknoloji bölümü bunlardan biri olarak günümüzde popülerliğini artırmaktadır ve geleceği parlak olarak gözüken meslek dalları arasında yerini almıştır.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir